V článku jsme se zaměřili na experimenty, při kterých je potřeba uzavřít měřicí senzor do nádoby. Konkrétně jsme měřili teplotu varu vody za sníženého tlaku, tlak ve vakuovací nádobě na uchovávání potravin a zkoumali jsme, jak dobrým tepelným izolantem je termoska.
Větší i menší pokusy pro větší i menší děti – deset vybraných pokusů, které se během posledních osmi let osvědčily při práci s předškolními a mladšími školními dětmi, a které mají návaznost ve výuce fyziky.
Čistá voda není na mnohých místech světa samozřejmostí. K čištění kontaminovaných vod se využívají magnetické nanočástice železa a proto můžeme snadno zařadit tyto moderní technologie do výuky fyziky do učiva o magnetických vlastnostech látek a jejich aplikací.
Příspěvek popisuje nejzajímavější projekty zpracované účastníky Soustředění mla-dých fyziků a matematiků.Konkrétně jde o tyto projekty: Lávová lampa, Vodní binární sčítačka, Nenewtonovské kapaliny, Stirlingův stroj a Vznášedlo.
Příspěvek seznamuje s projektem, v němž studenti naší školy předvádějí dětem ze 4. a 5. tříd základních škol jednoduché pokusy z fyziky, chemie a biologie.
V tématu vodní pára v atmosféře lze řešit zajímavé úlohy pomocí jednoduché pomůcky. Při práci s ní mohou žáci středních škol přijít na mnoho zajímavých a praktických skutečností.
V tomto příspěvku jsou uvedeny tři úlohy, které je možné v rámci středoškolské fyziky řešit jak experimentálně, tak teoreticky. Tyto úlohy byly prověřeny ve vyučovací praxi. Teoretické a experimentální metody jsou pro fyziku jako vědu typické a z hlediska poznávacích procesů mohou být pro žáky velmi přínosné.