Příspěvek pojednává o experimentech s dálkově řízenými modely. Poukazuje na důležitosti a možnosti aktivizujících metod ve výuce fyziky v dnešní době. Zaměřuje se na průhlednost jednotlivých experimentů a dostupnost pomůcek k těmto experimentům.
V příspěvku jsou představeny aktivity a rychlé demonstrační pokusy s digitálními siloměry Vernier. Důraz je kladen na rychlost, snadnost a přímočarost provedení, aby každý experiment bylo možné zařadit do vyučovací hodiny.
V příspěvku je popsána aparatura, která byla zkonstruována s cílem demonstrovat a porovnat Magnusův jen s jinými způsoby ovlivnění mezní vrstvy, jako je odsávání, nebo strukturou povrchu, tzv. turbulátorem.
V textu je krátce popsán nově vzniklý předmět na Gymnáziu Dašická „Cvičení z fyziky“ pro třídy nižšího gymnázia. Náplň tvoří především seznam nápadů na cvičení – jakési laboratorní práce z proběhlého prvního ročníku.
Článek popisuje sérii záběrů, které jsme natočili cenově dostupnou rychloběžnou kamerou, a komentuje jejich použití pro motivaci studentů, studium průběhu fyzikálních dějů a měření ve školské fyzice.
V příspěvku je popsáno několik jednoduchých experimentů na téma optické klamy, třecí síla a momentová věta. Popisy jsou doplněny podrobným návodem, vysvětlením i didaktickými poznámkami.