- Bartoš J.: Měření koeficientu odporu vzduchu „C“ pomocí digitální fotografie., Veletrh 9, Brno 2004
Návod na měření koeficientu odporu vzduchu přímou metodou pomocí analýzy fotografie. Měření je doplněno teoretickým rozborem dynamiky pádu v odporujícím prostředí.
- Böhm P., Koudelková V., Žilavý P.: Pár věcí z tábora, tentokrát na téma „teplo a teplota“, Veletrh 13, Plzeň 2008
V tomto příspěvku je krátce shrnut průběh tábora na téma teplo a teplota. Jsou zde představeny čtyři projekty realizované účastníky v rámci odborného programu.
- Jílek M.: Několik nápadů nejen z kroužků fyziky, Veletrh 9, Brno 2004
Pokusy realizované na kroužcích fyziky s využitím digitálního fotoaparátu (velikost kapky, zkoumání vrhů, prostorové fotografie) a jednoduchých pomůcek (zrcátkový dálkoměr, louskáček na ořechy).
- Kabrhel P.: Fyzika ve skautingu, Veletrh 18, Hradec Králové 2013
V dnešní době se děti nesetkávají s pokusy jen ve vyučovacích hodinách. Příležitostí je mnohem více. Následující článek je zaměřen na fyzikální „outdoorové“ pokusy, které si děti z 3. skautského oddílu v Náchodě vyzkoušely během schůzek ve školním roce, nebo na táboře.
- Kácovský P., Reichl J., Polák Z.: Několik projektů z tábora, tentokrát na téma: "V jednoduchosti je krása aneb i s málem lze dělat divy", Veletrh 20, Praha 2015
Příspěvek představuje sedm z celkem 23 projektů zpracovaných účastníky tradičního Soustředění mladých fyziků a matematiků, které je organizováno Matematickofyzikální fakultou UK a se uskutečnilo v Zadově na Šumavě.
- Koudelková V.: Pár věcí z tábora, tentokrát na téma Není malých úkolů, jsou jen různá měřítka, Veletrh 16, Olomouc 2011
V příspěvku jsou popsány nejzajímavější projekty zpracované účastníky Soustředění mladých fyziků a matematiků v Nekoři v Orlických horách. Jedná se o projekty: Přechlazené kapaliny, Detektory záření, Malé síly a levitace, Fyzikální fotografie a Kreslení světlem a Jak inteligentně počítat velká množství.
- Krynický M.: Zrcadlovka s výměnným objektivem jako demonstrace dírkové komory, Veletrh 19, Cheb 2014
Na úvod studia optiky, je vhodné vyjasnit vznik obrazu. Pomocí zrcadlovky se sundaným objektivem si můžeme snadno ukázat, že obrazový čip k vytvoření obrazu nestačí. Situaci však může zachránit malá dírka v alobalu.
- Kusák R.: Použití kamery mobilních telefonů a tabletů – Slow Motion a Time-lapse, Veletrh 21, Brno 2016
V příspěvku je popsáno několik způsobů, jak využít mobilní telefony, zejména jejich kamery, při experimentech ve výuce fyziky. Dále jsou navrženy konkrétní příklady experimentů při použití zpomalených a časosběrných videí.
- Macek M.: Camera obscura, Veletrh 5, Praha 2000
Návod na výrobu dírkové komory, zhotovení negativu a pozitivu.
- Nečas T.: Pokusy na zdi a na okně, Veletrh 17, Praha 2012
V příspěvku bude představena sada interaktivních exponátů, které jsem vyrobil a umístil na chodbě naší školy. Všechny jsou dostatečně jednoduché a levné na výrobu, určené k tomu, aby si s nimi mohli kolemjdoucí hrát.
- Piskač V.: Amatérská astronomie s fotoaparátem, Veletrh 14, Brno 2009
Cílem článku je ukázat některé z možností, které nabízí současná technika (tj. digitální fotoaparát v kombinaci s počítačem) při sledování jevů na obloze.
- Reichl J.: Drobnosti do hodin fyziky, Veletrh 17, Praha 2012
V příspěvku jsou popsány jednoduché experimenty z různých oblastí fyziky, které mohou vhodným způsobem doplnit výklad. Dále je zde ukázka některých druhů testů, které lze použít pro testování žáků – jak ve fyzice, tak v matematice.
- Valenta J.: Pokusy s tzv. fosforescencí: Setrvalá luminiscence jako termoluminiscence při ambientní teplotě, Veletrh 20, Praha 2015
V tomto příspěvku je ukázáno, jak lze demonstrovat podstatu termoluminiscence za pokojové (ambientní) teploty. a jak jej využít k zajímavým pokusům.
- Žák V.: Fyzika na cestách a v terénu, Veletrh 14, Brno 2009
Příspěvek má dvě části. V první ukážeme, jak lze využít zajímavých fotografií z cest ve výuce fyziky. Druhá část se soustředí na náměty fyzikálních měření studentů, např. když cestují vlakem.