- Bdinková V.: Fyzikální hračky z odpadového materiálu, Veletrh 5, Praha 2000
12 návodů na výrobu pěkných fyzikálních hraček se stručným vysvětlením činnosti.
- Bdinková V., Šimečková J., Bobek Z.: Hrajeme si s fyzikou, Veletrh 1, Praha 1996
Návody na několik jednoduchých pokusů a výrobu různých fyzikálních hraček a létajících těles (vrtulník, bumerang, létající talíř, helikoptéra, vznášedlo).
- Černá M.: Informace o práci žáků na ZŠ, Veletrh 5, Praha 2000
Zkušenosti z práce se žáky heuristickou metodou. Ukázka 5 vodních čerpadel, která žáci samostatně vyrobili, a několika námětů a výrobků, se kterými sami přišli do hodin fyziky.
- Janda O.: Pružinové elektronické stavebnice nově, Veletrh 9, Brno 2004
Vylepšení pružinové elektronické stavebnice pro samostatnou práci žáků.
- Kabrhel P.: Pracovní listy pro laboratorní práce na ZŠ a domácí pokusy, Veletrh 17, Praha 2012
Při laboratorní práci žáci kromě měření vypracovávají také protokol, který lze považovat za „žákovskou vědeckou zprávu“ o výsledcích své práce a jak k nim dospěli. V příspěvku jsou představeny pracovní listy pro klasické i méně tradiční laboratorní práce.
- Kácovský P.: Elektrické obvody očima termovizní kamery, Veletrh 23, České Budějovice 2018
Příspěvek popisuje tři experimenty, které využívají termovizní kameru pro sledování tepelných jevů v elektrických obvodech. První pokus ukazuje konstrukci vodivého bludiště, druhý experiment se zabývá rozdílnou tepelnou kapacitou různě velkých rezistorů a třetí pokus je pak věnován teplotním změnám v harmonickém střídavém obvodu s velmi nízkou frekvencí.
- Kácovský P.: Fyzika očima termografie, Veletrh 21, Brno 2016
V následujícím příspěvku jsou ukázány experimenty, ve kterých lze využít termografii, přestože jsou v těchto partiích fyziky tepelné jevy vnímané spíše jako vedlejší efekt.
- Kekule T.: Fyzika na železnici, Veletrh 26, Brno 2021
Praktickou fyziku je vhodné nejen demonstrovat školními experimenty, ale také ukazovat na přírodě i technice okolo nás. Příspěvek stručně přibližuje některá technická zařízení, která mohou studenti pozorovat při cestování vlakem nebo při procházce kolem železniční tratě a jejichž fyzikální základ je obsahem středoškolské výuky.
- Koudelková I.: Laboratorní práce jako problémová úloha, Veletrh 12, Praha 2007
V příspěvku jsou prezentovány vybrané náměty na laboratorní práce z fyziky na druhém stupni ZŠ. Tyto práce mají formu problémových úloh a nutí žáky aktivně přemýšlet nad postupem a řešením. Jako ukázka jsou zde popsány úlohy Archimedův zákon, lom světla, radioaktivní rozpad a elektrické obvody.
- Koupil J., Kycl P.: Cvičení z fyziky pro sekundu, Veletrh 14, Brno 2009
V textu je krátce popsán nově vzniklý předmět na Gymnáziu Dašická „Cvičení z fyziky“ pro třídy nižšího gymnázia. Náplň tvoří především seznam nápadů na cvičení – jakési laboratorní práce z proběhlého prvního ročníku.
- Kratochvíl P.: Stroboskop pro školní experimenty, Veletrh 23, České Budějovice 2018
Příspěvek popisuje zapojení jednoduchého obvodu, který může v mnoha směrech nahradit drahé komerčně prodávané přístroje, v tomto případě stroboskop.
- Pejčochová V., Nováková D.: Střípky z novolíšeňského vědohraní, Veletrh 21, Brno 2016
Příspěvek je zaměřen na ukázku vědeckotechnických aktivit na ZŠ Novolíšeňská s konkrétními ukázkami, návody na pokusy a na fyzikální modely a hračky.
- Rauner K.: Několik psychokinetických experimentů s fyzikálním podtextem, Veletrh 5, Praha 2000
Deset působivých experimentů zdánlivě navozujících nadpřirozené schopnosti předvádějícího s komentáři a fyzikálním vysvětlením.
- Slabý M.: Hrajeme si s fyzikou, Veletrh 2, Plzeň 1997
Návod na výrobu dřevěného hlavolamu, plechové píšťalky a dvou her pro jistou ruku.
- Žák V.: Fyzikální experimenty ve Stromovce, Veletrh 25, Praha 2020
Příspěvek seznamuje s několika fyzikálními experimenty a s nimi spojenými aktivitami, které mohou žáci provádět, pokud nechceme nebo nemůžeme být ve školní budově. Experimenty se týkají zejména zapojování elektrických obvodů, výroby a použití jednoduchého kompasu, určování převýšení terénu a zjišťování strmosti svahu.