Tři experimenty provedené s běžnými pomůckami. V prvním se pomocí gramofonu demonstruje působení Coriolisovy síly. Druhý popisuje Torricelliho pokus a navrhuje jeho provedení s vodou. Třetí je návodem k výrobě jednoduché pomůcky určené k demonstraci 3. Newtonova zákona.
Spreje mohou zpestřit hodinu fyziky na základní a střední škole.Technické spreje určené pro elektroniku jsou snadno dostupné a mezi nimi jsou pro fyziku zajímavé typy: spreje chladící a spreje pro odstraňování prachu. Kriminalisté – technici používají mimo jiné spreje s magnetickými částicemi. Tyto spreje lze také získat a použít pro experimenty.
Příspěvek popisuje jednoduché náměty, jak lze obohatit výuku fyziky prostřednictvím moderních digitálních technologií typu „chytrých“ mobilních zařízení, měřicích systémů, robotických systémů, nebo 3D tisku. Důraz je přitom kladen na propojení těchto technologií s klasickými, většinou jednoduchými, experimenty.
Pět pokusů s jednoduchými pomůckami – roztočení hřebene na základě elektrostatické indukce, dva pokusy na těžiště se skládacím metrem a nožíky, dva pokusy na snížení tlaku – vcucnutí vajíčka do láhve, vtažení jedné zkumavky do druhé.
V příspěvku jsou popsány jednoduché experimenty z různých oblastí fyziky, které mohou vhodným způsobem doplnit výklad. Dále je zde ukázka některých druhů testů, které lze použít pro testování žáků – jak ve fyzice, tak v matematice.
Tři pokusy s jednoduchými prostředky. V prvním je návod na výrobu přetlakového dasymetru v plastové láhvi, druhý pokus popisuje návod na výrobu lodi na reaktivní pohon z plastových lahví, třetí pokus se týká tlaku sytých éterových par.
Příspěvek má dvě části. V první ukážeme, jak lze využít zajímavých fotografií z cest ve výuce fyziky. Druhá část se soustředí na náměty fyzikálních měření studentů, např. když cestují vlakem.