V první části článku se lze dočíst o původu tensegrit a o několika konkrétních ukázkách, kde se s nimi ve světě lze setkat. Další část článku se zabývá 3D tiskem modelu tensegrity, se kterým se dají provádět zajímavá měření v hodinách fyziky.
Běžná elektrická „rychlovarná“ konvice vypne ohřev vody okolo 100 °C. Jak se ale bude chovat při ohřevu ethanolu (technického lihu, ethanolu pro biokrby) či směsi vody a ethanolu (30 % a 50 % vodky) už není tak předvídatelné. V příspěvku jsou popsána jednotlivá měření.
Proudění ve sladké a slané vodě lze v pokusu demonstrovat kvalitativně pozorováním ledových kostek z obarvené vody, kvantitativně teplotními bodovými čidly anebo termovizní kamerou, která umožňuje jak kvalitativní, tak kvantitativní vyhodnocení průběhu. V příspěvku jsou diskutovány přínosy a omezení jednotlivých technik vyhodnocení pokusu.
V textu příspěvku jsou nastíněny možnosti tvorby fyzikálních pomůcek využitím 3D modelování, 3D tisku a obrábění CNC frézkou. Byly vytvořeny pomůcky, pomocí nichž lze demonstrovat problém spojených nádob a U trubic. Vytvořené pomůcky byly vyzkoušeny ve výuce a diskutována jsou jejich omezení a případné postupy práce při řešení úloh.
Příspěvek seznamuje čtenáře s třemi úlohami, ve kterých je použita videoanalýza k získání dat z měření. První část příspěvku porovnává metodu měření koeficientu útlumu pružiny pomocí videanalýzy v TRACKERU a optické závory s programem Phywe Cobra 3. Analýza matematického kyvadla představuje úlohu s velkou dobou trvání, kde Tracker automaticky vyhodnotí celý experiment. Následující část nastiňuje měření koeficientu útlumu v U-trubici a je komplexním vyhodnocením celého experimentu pomocí softwaru TRACKER.
Příspěvek porovnává hodnoty hladiny intenzity zvuku naměřené pomocí různých aplikací v mobilu s referenčním laboratorním zvukoměrem Lutron SL-4011. Součástí textu je ukázka velikosti veličiny ve čtyřech aplikacích.
Příspěvek je zaměřen na projektovou výuku zaměřenou na světelné zdroje. Dozvíme se zde něco málo o historii žárovek, výsledcích měření účinnosti a spektrálních složení žárovek, ale i úspěšnosti daného projektu ve výuce.