Jízdní kolo spojuje mnoho technických řešení. Všechna využívají základní zákonitosti fyziky, proto je kolo vhodnou učební pomůckou ve výuce na základní škole. Důležitá je také technika jízdy, šlapání do pedálů, rozložení hmotnosti, aerodynamický tvar. Jízdní kolo tak můžeme použít jako spojovací článek při tvorbě mezipředmětových vztahů mezi fyzikou, technickou výchovou, informatikou, tělesnou výchovou, výchovou ke zdraví a dalšími předměty.
Příspěvek prezentuje možnosti dynamického modelování vyvinuté pomocí PHP pro skládání navzájem kolmých souměřitelných kmitů v rovině, které je doplněné o skutečný 3D model realizovatelný na průhledné folii, jehož projekcí do 2D lze výsledky se studenty ověřit.
Článek se zabývá využitím solárních hraček a případně solárních nabíječek ve výuce fyziky na základní škole. A to v souvislosti s výukou zaměřenou na využití energie solárního záření. Jsou zde uvedeny vybrané tipy solárních hraček a nabíječek vhodné pro výuku fyziky a doporučení jak tyto pomůcky zařadit do výuky.
Můžeme vrtulníkem vyletět na Mount Everest? V příspěvku se na tuto otázku pokusíme odpovědět výpočtem. V další části je ukázán experiment, kterým lze situaci přiblížit ve školních podmínkách.