Rejstřík autorů: Josef Janás
- Janás J.: Dva jednoduché inovační pokusy z mechaniky, Veletrh 11, Olomouc 2006Pokus ve vyučování fyzice má stejný význam jako ve fyzice, tzn. je verifikátorem pravdivosti výsledku úvah nebo východiskem k bádání o dosud neznámých jevech. Následující dvě ukázky mají zdůraznit význam pokusu ve vyučování fyzice zejména pro rozvíjení fyzikálního myšlení žáků.
- Janás J.: Inovace výuky fyziky na základní škole a gymnáziu, Veletrh 9, Brno 2004Dva jednoduché demonstrační pokusy (trajektorie a Archimedův zákon) sloužící k motivaci a rozvoji fyzikálního myšlení studentů.
- Janás J.: Netradiční úvodní hodina k tematickému celku Elektřina a magnetismus, Veletrh 10, Praha 2005V rámci úvodní hodiny k tématickému celku studenti sepisují seznam elektrospotřebičů v domácnosti, diskutují o jejich významu. Dále příspěvek obsahu náměty na využití získaného seznamu v průběhu celého tématického celku.