První dva pokusy jsou věnovány vzduchu. Jedná se o předvedení aerodynamického paradoxu a soutěž o nejlépe létající brčko. Další dva náměty obsahují problémové experimenty - první využívá teplotní roztažnost slídy, druhý se týká vnímání tepla rukou. Poslední část příspěvku je věnována ověření použitelnosti zjednodušeného modelu stříkání vody z nádoby.
Tři indikátory s jednoduchou a levnou konstrukcí: indikátor malých napětí, jednoduchá konstrukce pro demonstraci ohybu kolejí za horka a jednoduchý dilatometr
V príspevku je v prvej časti opísaná história postupného experimenálneho objavovania stavovej rovnice ideálneho plynu aj spolu so zavedením Kelvinovej stupnice. V druhej časti je návrh experimentálneho postupu zavedenia zákonov pre (ideálny) plyn vo vyučovaní na SŠ pomocou zariadenia Coach Lab, a aj alternatívnymi pomôckami.
Popis několika anomálií vody a ledu a zajímavé experimenty, které je demonstrují - změna objemu při tání a tuhnutí, relegace ledu, postup zamrzaní nádoby s vodou a polarizační vlastnosti ledu
První tři pokusy ukazují přeměnu tepla v mechanickou práci prostřednictvím teplotní roztažnosti kovů, vody a vzduchu. Čtvrtý pokus demonstruje existenci a vlastnosti vztlakové síly působící na předměty v kapalině. Vše je prováděno s jednoduchými pomůckami.