V príspevku je v prvej časti opísaná história postupného experimenálneho objavovania stavovej rovnice ideálneho plynu aj spolu so zavedením Kelvinovej stupnice. V druhej časti je návrh experimentálneho postupu zavedenia zákonov pre (ideálny) plyn vo vyučovaní na SŠ pomocou zariadenia Coach Lab, a aj alternatívnymi pomôckami.
V příspěvku je popsána aktivita „soutěž teploměrů“ realizovaná pomocí USB teplo-měru Vernier Go!Temp a dvě aktivity s USB sonarem Vernier Go!Motion – měření kmitání závaží na pružině a tzv. „napodobování grafu“.
Využití spotřební elektroniky při školních experimentech. Měření účinnosti ohřevu vody různými ohřívači s využitím elektrického wattmetru a digitálního teploměru, demonstrace vlastností elektromagnetických vln pomocí dálkového ovladače, návod na výrobu přijímače.
Text příspěvku předkládá několik studentských aktivit s luxmetrem, teploměrem a vlhkoměrem pro měření odrazivosti venkovních povrchů. Z experimentů lze usuzovat na význam odrazivosti povrchů v dané oblasti pro mikroklima.