Příspěvek si klade za cíl představit experiment, jak změřit setrvačnost lidského oka. Úloha vychází z principu skládání barev. Metoda je snadno aplikovatelná i v prostředí školní třídy.
Příspěvek seznamuje s projektem, v němž studenti naší školy předvádějí dětem ze 4. a 5. tříd základních škol jednoduché pokusy z fyziky, chemie a biologie.
První částí příspěvku je demonstrační experiment, který pomocí žárovkového reostatu předvádí zátěž vodičů při průchodu proudu. Druhou částí jsou akustické pomůcky (Seebeckova siréna a monochord) demonstrované pomocí elektromagnetických snímačů.
Příspěvek prezentuje tři okruhy experimentů, které byly během minulého roku zveřejněny na autorových stránkách „Fyzikální šuplík“. Přináší několik poznámek k výuce magnetostatiky, k využití termistorů ve výuce a návod na stavbu jednoduché laserové závory pro precizní měření času.
Ve příspěvku jsou popsány experimenty z elektřiny a magnetismu použitelných při výuce fyziky na základní a střední škole. Jde o využití elektronické zkoušečky, modelování rovnovážné polohy v silovém poli, vytváření sekundárního vinutí transformátorů novým způsobem a netradiční ukázky působení magnetické síly na vodič proudem.