Tento příspěvek popisuje princip funkce klasického rotopedu a možnosti jeho využití při výuce mechaniky na ZŠ popř. SŠ. Jedná se především o získání vlastní zkušenosti s realizací mechanické práce v návaznosti na další důležité fyzikální veličiny, jako je mechanická energie a mechanický výkon, ale také elektrická energie a elektrický výkon
V rámci úvodní hodiny k tématickému celku studenti sepisují seznam elektrospotřebičů v domácnosti, diskutují o jejich významu. Dále příspěvek obsahu náměty na využití získaného seznamu v průběhu celého tématického celku.
Příspěvek pojednává o experimentech s dálkově řízenými modely. Poukazuje na důležitosti a možnosti aktivizujících metod ve výuce fyziky v dnešní době. Zaměřuje se na průhlednost jednotlivých experimentů a dostupnost pomůcek k těmto experimentům.
V příspěvku jsou předvedeny nevýhody tradičních fyzikálních úloh a je zde představen projekt, jehož cílem je, aby studenti fyziku opravdu používali, nikoliv jen „dosazovali do vzorců“, „vyjadřovali neznámou“ a „dávali pozor na jednotky“.
V tomto článku se dozvíte, jak jednoduše a rychle naměřit veličiny v obvodech se střídavým proudem a využití je k zadávání úloh s předem známým (naměřeným) výsledkem. A také co všechno lze změřit vhodným měřičem spotřeby energie.
Návod na výrobu příruční elektrárny na kliku. Náměty, jak ji využít ve výuce na ZŠ a SŠ (např. ukázka, jak zjistit její účinnost). Pár nápadů na celoškolní projekt o energii.