Termovize se stala běžně používaným nástrojem pro sledování úniků tepla a termo-snímky dokladují účinky tepelné izolace budov. Termokamera je dostupná i pro školu. Snímky pořízené termokamerou mohou napomoci při výuce fyziky na základní i střední škole.
Příspěvek popisuje tři experimenty, které využívají termovizní kameru pro sledování tepelných jevů v elektrických obvodech. První pokus ukazuje konstrukci vodivého bludiště, druhý experiment se zabývá rozdílnou tepelnou kapacitou různě velkých rezistorů a třetí pokus je pak věnován teplotním změnám v harmonickém střídavém obvodu s velmi nízkou frekvencí.
V následujícím příspěvku jsou ukázány experimenty, ve kterých lze využít termografii, přestože jsou v těchto partiích fyziky tepelné jevy vnímané spíše jako vedlejší efekt.
Využití spotřební elektroniky při školních experimentech. Měření účinnosti ohřevu vody různými ohřívači s využitím elektrického wattmetru a digitálního teploměru, demonstrace vlastností elektromagnetických vln pomocí dálkového ovladače, návod na výrobu přijímače.
Příspěvek popisuje jak si sestavit lihový kahan a kalorimetr, jak využít termocitlivý papír, udělat tepelný stroj, názorně ukázat činnost tzv. heat pipe – tepelné trubice a „zvážit teplo“
První tři pokusy ukazují přeměnu tepla v mechanickou práci prostřednictvím teplotní roztažnosti kovů, vody a vzduchu. Čtvrtý pokus demonstruje existenci a vlastnosti vztlakové síly působící na předměty v kapalině. Vše je prováděno s jednoduchými pomůckami.