Nápady a náměty ze dvou studentských soustředění: co vše může hrát, jak měřit rychlost zvuku jednoduchými prostředky i s pomocí počítače, rezonance strun na kytaře a kmitů vzduchu v láhvi, snímání kmitů struny, konstrukce různých reproduktorů.
Článek uvádí tři náměty pro zpestření výuky akustiky. První je návodem, jak sestrojit panovu flétnu z použitých školních fixů, druhý pak popisuje xylofon sestrojený z natlakovaných PET láhví. Ve třetí části je popsáno, jak lze vyrobit funkční a překvapivě kvalitní reproduktor z polystyrénové destičky, drátku a dvou magnetů.
Popis funkce elektretového mikrofonu a výroby teflonového elektretu. Měření rychlosti zvuku s pomocí 2 mikrofonů a systému IP COACH. Demonstrace interference zvuku.
Popis konstrukce budiče pomalých mechanických kmitů a generátoru pomalých kmitů, jejich využití při demonstraci rezonance pružinového oscilátoru a demonstrace podélného a příčného stojatého vlnění.
Autor se ve svém příspěvku pokusil sloučit dva přístupy současné výuky fyziky: hi-tech, tj. špičkové vybavení (mobilní telefon, cyklistý tachometr, reproduktory) a low-cost, tj. pomůcky téměř zadarmo.
Možnosti měření rychlosti zvuku ve fyzikálním praktiku – pomocí Kundtovy trubice, Quinckeho trubice a srovnáním fáze zvukového vlnění s referenčním zdrojem.