V příspěvku je prezentován soubor 27 úloh zadaných formou diskuze na téma optika. Úlohy zahrnují typické mylné představy, které žáci v této oblasti mívají. V příspěvku jsou vybrané tři úlohy doplněny o náměty na pokusy, které jsou realizovatelné s jednoduchými pomůckami a jsou dobře použitelné v běžné školní výuce.
Použití barevných LED pásků pro základní fyzikální demonstrace z oblasti skládání barev (podle modelu RGB). Popisované pokusy mají jednak posílit výuku učiva o vnímání a skládání barev, ale také podnítit zájem studentů o studium fyzikálních a technických oborů.
Příspěvek si klade za cíl představit experiment, jak změřit setrvačnost lidského oka. Úloha vychází z principu skládání barev. Metoda je snadno aplikovatelná i v prostředí školní třídy.
Cílem příspěvku je představit součástku RGB LED, pomocí které lze jednoduše ukazovat experimenty týkající se jak skládání barev, tak i vlastností LED jako takových.
Festival Science on Stage se v roce 2022 konal v Praze, účastnilo se ho proto 40 českých učitelů (a další stovky českých návštěvníků). Příspěvek popisuje vybrané experimenty, které zaujaly českou výpravu nebo které na místě měly velký ohlas.
K demonstraci skládání barev ve výuce fyziky na střední škole lze použít různé pomůcky, od nejjednodušších až po nejdokonalejší. V následujícím textu se zmíníme, jak se dají sládat barvy a dočtete se o experimentech vhodné do hodin optiky.
V příspěvku budou představeny experimenty do třídy i pro domácí pokusy k tématu spektroskopie. Konkrétně: pozorování spekter, určování prvků podle jejich spektra, RGB mixer.
V první části je příspěvek věnován měření rychlosti zvuku ve vzduchu pomocí ohňostrojové rakety. V druhé části je příspěvek věnován LED zdrojům světla, které lze použít k míšení barev.