Co všechno lze s nadšenci pro přírodní vědy stvořit? Největší Wimshurstův přístroj v České republice? Světově největší vzduchové dělo? Běh bažinou? Ano, Laborky jsou důkazem, že to není problém.
Uvedeny jsou tři návody, jak ve školních podmínkách měřit krátké časové intervaly - za prvé pomocí Millerova integrátoru, druhý návod využívá generátor přesné frekvence a čítač a jako poslední je uveden návod, jak zkonstruovat světelnou závoru.
Popis konstrukce budiče pomalých mechanických kmitů a generátoru pomalých kmitů, jejich využití při demonstraci rezonance pružinového oscilátoru a demonstrace podélného a příčného stojatého vlnění.
Popis funkce generátoru netlumených kmitů a čtyři experimenty s ním - demonstrace elektromagnetických kmitů, vznik rezonance oscilačních obvodů, závislost vazby oscilačních obvodů na vzájemné poloze cívek a jednoduchý vysílač.
Příspěvek je věnován přístroji, který by každý učitel fyziky měl občas ve své výuce použít: Generátoru funkcí. Krátce pojednává o jeho použití v pokusech učitele fyzik.
Příspěvek obsahuje pozvání k účasti na příštím ročníku Science on Stage a tři nápady od tří různých delegací SonS v Londýně 2015: skládací modely těles z brček a vlasce, kroužek rotující nad magnetem a malý generátor vysokého napětí z pěti součástek.
Návrh, jak lze učit o střídavém proudu na základní škole s využitím signálního generátoru, a popis experimentů s ním (záznam časového průběhu střídavého napětí a proudu, a to i usměrněného, modelování točivého magnetického pole v trojfázovém elektromotoru).
Několik experimentů s polovodičovými součástkami s využitím signálního generátoru umožňujícího volbu velmi nízkých frekvencí, např. demonstrace časového průběhu střídavého proudu a napětí bez usměrnění a při jedno a dvoucestném usměrnění.
Popis jednoduché konstrukce Van de Graaffova generátoru a modelu elektroměru z běžně dostupných materiálů a součástek. Tyto přístroje byly vyrobeny na letním odborném soustředění pro středoškoláky