V článku je na úvod stručně vyložen základní biofyzikální rozbor fungování lidského metabolismu z hlediska zákona zachování energie. Na jeho základě je pak představena metoda, jak změřit příkon člověka při různých činnostech. Na závěr jsou zmíněny možné aplikace do výuky.
V příspěvku bude představena sada interaktivních exponátů, které jsem vyrobil a umístil na chodbě naší školy. Všechny jsou dostatečně jednoduché a levné na výrobu, určené k tomu, aby si s nimi mohli kolemjdoucí hrát.
V příspěvku je stručně uvedeno, jak výklad uvedených pojmů lze postavit na měření polohy pomocí sonaru. Je zde představení nápadů na využití programu Geogebra v kinematice.
V příspěvku budou představeny experimenty do třídy i pro domácí pokusy k tématu spektroskopie. Konkrétně: pozorování spekter, určování prvků podle jejich spektra, RGB mixer.
Obsahem příspěvku je představení tří zdrojů skvělých problémů k přemýšlení i experimentování: „What if?“, „Mythbusters“ a „Fyzikální odpovědna“ formou rozboru několika ukázkových problémů.
V příspěvku jsou předvedeny nevýhody tradičních fyzikálních úloh a je zde představen projekt, jehož cílem je, aby studenti fyziku opravdu používali, nikoliv jen „dosazovali do vzorců“, „vyjadřovali neznámou“ a „dávali pozor na jednotky“.