Příspěvek je věnován návrhu metodiky badatelsky orientované výuky na téma Hustota. Při této výuce jsou využívány pomůcky z běžného života, žáci mají možnost se aktivně na výuce podílet.
V příspěvku jsou prezentovány vybrané náměty na laboratorní práce z fyziky na druhém stupni ZŠ. Tyto práce mají formu problémových úloh a nutí žáky aktivně přemýšlet nad postupem a řešením. Jako ukázka jsou zde popsány úlohy Archimedův zákon, lom světla, radioaktivní rozpad a elektrické obvody.
Příspěvek popisuje čtyři experimenty (tři z elektrostatiky a jeden z elektromagnetismu) ze semináře pro posluchače prvního ročníku učitelství fyziky.Příspěvek je doplněn experimentem ukazujícím možnost využití indikátoru napětí vyrobeného z LED diod.
Reflektivní aktivity pomáhají učiteli, aby zjistil, jak žáci výuku vnímají, jak se při ní cítí, a také aby si ověřil, nakolik žáci učivo zvládli. V článku je popsáno několik reflektivních aktivit, které lze zařadit do výuky fyziky i jiných předmětů, včetně toho, jak na ně žáci reagovali.
V příspěvku budou představeny experimenty a fyzikální zajímavosti, které jsme buď získali od kolegů z ciziny, nebo jsme si je přivezli z cest po světě.