Zákon akce a reakce byl identifikován jako tzv. kritické místo kurikula ve výuce fyziky na středních školách. V tomto příspěvku představíme sérii originálních experimentů a učebních úloh, které mají potenciál přispět k překonání jeho kritičnosti. Rovněž budeme prezentovat návrh testových otázek sloužících k ověření toho, do jaké hloubky žáci tomuto tématu rozumí.
Předložený příspěvek představuje úvod do problematiky využití superkondenzátorů ve výuce fyziky na střední škole. Nastiňuje některé možnosti, jak tyto zajímavé součástky využít ke zvýšení motivace žáků a ke zlepšení jejich porozumění funkci kondenzátoru.
V tomto příspěvku je prezentována série netradičních experimentů souvisejících se vznikem plazmatu a dalšími zajímavými jevy probíhajícími v obyčejné kuchyňské mikrovlnné troubě (MW).
Příspěvek se zabývá fontánami ve školské fyzice. Nejprve se dozvíme něco málo o historii fontán a o různých typech využívaných při výuce. Později se zaměříme na Sturmovu fontánu a zkusíme si vyrobit její model.