Sedm pokusů pro oživení hodin fyziky nebo pro fyzikální semináře a kroužky (odstředivá síla, střelba do špalíků, Brownův pohyb, rovnovážný stav, energie pružiny, Faradayova klec, elektromagnetická indukce)
Příspěvek popisuje jednoduché náměty, jak lze obohatit výuku fyziky prostřednictvím moderních digitálních technologií typu „chytrých“ mobilních zařízení, měřicích systémů, robotických systémů, nebo 3D tisku. Důraz je přitom kladen na propojení těchto technologií s klasickými, většinou jednoduchými, experimenty.
Příspěvek uvádí několik námětů z kroužku fyziky - zjišťování, zda se rozjede plachetnice, budeme- li stát na zádi a foukat do plachet, zkoumání rotace letícího míčku, sledování účinků Coriolisovy síly, pozorování letu bumerangu, sestavení modelu výbušného motoru.
Pokusy realizované na kroužcích fyziky s využitím digitálního fotoaparátu (velikost kapky, zkoumání vrhů, prostorové fotografie) a jednoduchých pomůcek (zrcátkový dálkoměr, louskáček na ořechy).
Příspěvek popisuje strukturu projektů vhodných pro doplnění výuky fyziky na střední škole (konkrétní ukázka: měření povrchového napětí vody) a studentský projekt výroby Magdeburských polokoulí.
Příspěvek stručně popisuje obsah a základní charakteristiky připravovaného webového materiálu, který se zabývá především silami a statikou tuhého tělesa.