Dnešní moderní doba směřuje k aktivizujícím metodám, které by žáky přiměly více nad jednotlivými fyzikálními jevy a zákony přemýšlet. Jednou z aktivizujících metod je experiment. Experiment někdy tak zatracovaný a někdy naopak stavěn jako základní pilíř tématu.
Příspěvek pojednává o experimentech s dálkově řízenými modely. Poukazuje na důležitosti a možnosti aktivizujících metod ve výuce fyziky v dnešní době. Zaměřuje se na průhlednost jednotlivých experimentů a dostupnost pomůcek k těmto experimentům.
Asi každý fyzikář ví, jak těžké je si do svého kabinetu fyziky pořídit novou pomůcku, případně demonstrační sadu. Učiteli, který to myslí s fyzikou a žáky alespoň trochu dobře nezbývá nic jiného, než se do výroby pomůcek pustit vlastními silami, porozhlédnout se po okolí a získat cit, že ne vše se musí vyhodit. V následujícím příspěvku je ukázka, jakými pokusy může učitel obohatit svou vyučovací hodinu.