V príspevku sú prezentované námety na experimenty a projekty s luxmetrom a osvetlením, ktoré je možné realizovať so žiakmi strednej resp. základnej školy.
V příspěvku je popsaný soubor námětů na jednoduché experimenty s měřením spotřeby energie. Kolik energie spotřebujeme, kolik zaplatíme a zda šetříme nebo plýtváme.
V príspevku sú uvedené námety na environmentálne experimenty s luxmetrom, hlukometom, meračom spotreby energie, nízkofrekvenčným a vysokofrekvenčným analyzátorom
V příspěvku jsou prezentované náměty, pracovní listy na experimenty s přístrojem HF35C. Také tu jsou prezentované výsledky měření elektromagnetických polí v exteriéru (v okolí školy a obytného domu), v interiéru (v okolí mikrovlnek, bezšňůrových telefónů, mobilů, wifi).
Příspěvek představuje netradiční využití videoanalýzy, konkrétně s použitím volně šířitelného programu Tracker v oblasti spektroskopie, které aplikaci najdeme v astronomii a astrofyzice, kvantovej fyzice, chemii, či environmentální fyzice.
V příspěvku je prezentovaný středoškolský projekt Zdroje světla a jeho výsledky. V rámci projektu sme studovali (teoreticky a experimentálně) vlastnosti klasických a výbojových zdrojů světla. Porovnali jsme elektrické a optické vlastnosti vybraných zdrojů světla.